Πως η Γερμανια θα πλουτισει σε βαρος της Ελλαδας με το ξεπουλημα των αεροδρομιων

2

Υπάρχουν ειδήσεις που δεν θα δείτε στην ελληνική τηλεόραση. Είναι αυτές που χαλάνε την αφήγηση για το πως το τρίτο μνημόνιο θα «σώσει», όπως και τα προηγούμενα, τη χώρα. Την ώρα που πολλοί Έλληνες δημοσιογράφοι και αναλυτές, πάσης φύσεως, ασχολούνται με τη βαρουφακιάδα, προτιμώ να παρακολουθώ κάποιους άλλους που βάζουν στο μικροσκόπιο τους όρους της συμφωνίας, για το νέο πρόγραμμα με τους δανειστές.

Ναι, δημοσιογράφοι από άλλες χώρες, τολμούν να εξετάζουν το αυτονόητο. Ποιοι θα ευνοηθούν οικονομικά από το νέο μνημόνιο;

Έρευνα του πρώτου καναλιού της γερμανικής τηλεόρασης δίνει μια άλλη διάσταση για τα δημόσια αγαθά που η Ελλάδα πρέπει να (ξε)πουλήσει. Συγκεκριμένα, προχωρά σε αποκαλύψεις για τα 14 πιο κερδοφόρα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που θα παραχωρηθούν στη γερμανική εταιρεία Fraport.

Ο Δήμαρχος της Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος (120.000 κάτοικοι, ένα εκατομμύριο τουρίστες τον χρόνο) δηλώνει στην κάμερα: «Το αεροδρόμιο φέρνει πολλά χρήματα, γιατί πρέπει να το δώσουμε; Είμαστε σε κρίση, έτσι δεν είναι; Αν στερηθούμε τα μέσα παραγωγής πλούτου σε αυτή τη χώρα για να αναζωογονήσουμε την οικονομία, πώς θα το κάνουμε τότε;».

Σύμφωνα με τη νέα «συμφωνία», τα πάντα θα πρέπει να πωληθούν: το ταχυδρομείο, η ύδρευση, οι αυτοκινητόδρομοι, το φυσικό αέριο και η ηλεκτρική ενέργεια, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Άρα, και τα 14 αεροδρόμια που βρίσκονται στα πιο τουριστικά νησιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Κέρκυρα, κ.λ.π.

Η γερμανική εταιρεία Fraport υποχρεούται να μας καταβάλει, μόλις, 1,23 δισεκατομμύρια ευρώ και μετά να πληρώνει έναν ετήσιο φόρο 22,9 εκατομμύρια προκειμένου να γίνουν δικά της τα 14 αεροδρόμια.

Το τι ακριβώς συμβαίνει εξηγεί στο γερμανικό κανάλι και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης: «Tο ελληνικό κράτος θα πρέπει να πουλήσει τα 14 προσοδοφόρα αεροδρόμια και να κρατήσει τα υπόλοιπα 30 που δεν αποφέρουν κέρδη. Πρόκειται για ένα μοντέλο που προσιδιάζει σε μια αποικία, όχι σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Σύμφωνα με τα επίσημα ελληνικά στοιχεία, ο αριθμός πτήσεων των 14 αεροδρομίων αυξήθηκαν κατά 13,8% και ο αριθμός των επιβατών κατά 19%, το περασμένο έτος. Αυτός είναι και ο λόγος που ένας εμπειρογνώμονας από τη Lufthansa χαρακτηρίζει τη συναλλαγή «οικονομικά αποδοτική».

Το καλύτερο, ωστόσο, σας το φύλαγα για το τέλος. Πρόκειται για μία ιδιωτικοποίηση ώστε να γίνουμε «ευρωπαϊκή» χώρα και να προσελκύσουμε ξένες ιδιωτικές επιχειρήσεις, ακολουθώντας το TINA (There Is No Alternative) της Θάτσερ, όπως διατείνονται με πάθος οι νεοφιλελεύθεροι;

Θα τους απογοητεύσω γιατί το γερμανικό κράτος έχει, όταν το εξυπηρετεί, άλλη άποψη. Η Fraport είναι μεν μία ανώνυμη εταιρεία, αλλά η πλειονότητα των μετοχών της ανήκει στον δήμο της Φρανκφούρτης και στο ομόσπονδο γερμανικό κρατίδιο της Έσσης!

Με άλλα λόγια, όπως μας επισημαίνει, ο Rudolf Hickel του Πανεπιστημίου της Βρέμης: «Αυτό που θα συμβεί είναι μια αλλαγή της ιδιοκτησίας, η οποία ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και τώρα θα περάσει στην κυριότητα του γερμανικού κράτους. Τελικά, αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα κέρδη που θα πραγματοποιούν τα 14 αεροδρόμια θα χρηματοδοτούν τις γερμανικές δημόσιες υπηρεσίες».

Και τι θα απογίνει με το 1,23 δισ. ευρώ που θα εισπράξουμε από την πώληση; Μα τι άλλο; Θα επιστρέψει στους πιστωτές καθώς θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή του χρέους.

Advertisements

One thought on “Πως η Γερμανια θα πλουτισει σε βαρος της Ελλαδας με το ξεπουλημα των αεροδρομιων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s