Μετά τους τζιχαντιστές, τα «όρνεα»: Μακάβριες μπίζνες στην πλάτη των νεκρών του Charlie Hebdo

n-JE-SUIS-CHARLIE-PRODUITS-DERIVES-large570

Το κυνήγι του κέρδους σε μία από τις πιο απεχθείς εκδοχές του. Έπειτα από τη βαρβαρότητα των τζιχαντιστών, οικονομικά «όρνεα» επιτίθενται στο Charlie Hebdo. Όχι με σφαίρες, αλλά με ευρώ.

Δημοπρασίες online για παλαιά τεύχη της σατιρικής εφημερίδας. Τ-shirts, κονκάρδες και καμπάνιες επιχειρήσεων με το σύνθημα « Je Suis Charlie». Κάποιοι βγάζουν χρήματα, με διαφημίσεις στο e-Bay, χρησιμοποιώντας, ανερυθρίαστα, τις δολοφονίες που έχουν συγκλονίσει ολόκληρο τον πλανήτη.

1

Η τελευταία έκδοση, Νο 1177, του Charlie Hebdo, πωλείται σε εξωφρενικές τιμές. Τα 60.000 αντίτυπα άρχισαν να διατίθενται προς 650 ευρώ, μετά με 1000, και σε κάποιες περιπτώσεις έφτασαν τα 10.000. Οι πωλητές προσφέρουν και σπάνια τεύχη, ειδικώς, όσα έχουν σατιρικές αναφορές για το Ισλάμ. Ένα με τον τίτλο «Charia Hebdo» κατοχυρώθηκε στα 14.000 ευρώ.

2

Το «πάρτι» συνεχίζεται στο e-Bay με εκατοντάδες εμπορικά παράγωγα: Μπλουζάκια, αυτοκόλλητα , κονκάρδες, μπρελόκ … Οι «γύπες» δεν στερούνται φαντασίας για να τυπώσουν το σύνθημα «Je Suis Charlie», που δημιουργήθηκε, αυθόρμητα, από τον Joachim Roncin και ανέβηκε στο twitter μία ώρα μετά την δολοφονική επίθεση. Ο δημοσιογράφος-καλλιτεχνικός διευθυντής του περιοδικού Stylist εξέφρασε τη λύπη του για την εμπορική χρήση του μηνύματος.

goodies-810x619

Το e-Bay, ύστερα από τις επικρίσεις που δέχθηκε, διαβεβαιώνει ότι θα δώσει στη σατιρική εφημερίδα ότι ποσοστό δικαιούται από τις αγοραπωλησίες που πραγματοποιούνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Γενναιόδωροι άνθρωποι…

Δυστυχώς, το e-Bay, δεν ήταν η μόνη επιχείρηση που προσπάθησε να εκμεταλλευτεί οικονομικά την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στο Παρίσι. Αντικείμενο σκληρής κριτικής έγινε και η εταιρεία «3 Suisses» για τo λογότυπό της σε ανάρτηση της εταιρείας στο facebook. Κακή και καιροσκοπική διαφήμιση θεώρησαν την κίνηση αυτή πολλοί χρήστες, με αποτέλεσμα η «3 Suisses» να προβεί σε ανακοίνωση για να ισχυριστεί ότι πρόκειται για πράξη αλληλεγγύης, χωρίς εμπορικές προεκτάσεις.

Picture 1

Πλατφόρμα συμμετοχικής χρηματοδότησης δέχθηκε «πυρά» οργισμένων χρηστών του διαδικτύου γιατί καλούσε για δωρεά υπέρ του Charlie Hebdo, προωθώντας την ίδια ώρα τις υπηρεσίες της.

3

Τα «όρνεα» της αγοράς το έχουν αποδείξει πολλές φορές, δεν ντρέπονται. Βεβαίως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την ιδέα της ξεδιάντροπης εκμετάλλευσης μπορεί να την πήραν από πολιτικούς, ονόματα δεν λέμε και υπολήψεις δεν θίγουμε…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s